De afgelopen jaren hebben de mensen in het Maasgebouw ons en menig ander Feyenoord-supporter veelvuldig hoofdpijn bezorgd als het gaat om de commercie en merchandising. Overtuigd van het feit dat het niet erger kon worden, bewees men binnen Feyenoord dat dit dus wel kan. Pijnlijk!
Vol trotst presenteerde Feyenoord via zowel de eigen site als via Facebook het nieuwe Legioenjack! Schaamteloos en blijkbaar zonder enig oog voor kwaliteit en uitstraling (waar hebben we dat eerder gezien?). Op de burelen van LN viel men van zijn stoel van verbazing, wat al snel plaats maakte voor enorme frustratie. Dat we niet de enige waren bleek wel op alle sociale media, want een golf van verontwaardiging ging en gaat er nog steeds over Feyenoord en haar merchandising afdeling heen. Hoe haalt men het in godsnaam in het hoofd om een dergelijk item op de markt te brengen. Elke idioot kan direct zien dat het een knap staaltje prutswerk is in ontwerp en uitvoering. De verhouding van letters links en rechts, maar bovenal de “spatie” tussen Legi en oen straalt een en al amateurisme uit. Degene die dit ontwerp heeft gemaakt, maar bovenal degene die dit in productie heeft gebracht mag met recht OEN genoemd worden. We hadden al zo onze twijfels bij het kwaliteitsniveau binnen de commercie- en merchandising afdeling van Feyenoord, maar dit slaat echt alles. Dat er toch een enkeling is die wel graag voor lul loopt zal voor Feyenoord wel het excuus zijn om aan te tonen dat het “toch wel verkocht wordt”.
Dit maakt eens te meer duidelijk hoever men binnen het Maasgebouw af staat van de eigen achterban. Dat men totaal geen idee heeft hoe optimaal rendement te halen uit een grote club als Feyenoord. Men begrijpt totaal niet hoe de kracht van Het Legioen te gebruiken om er zelf beter van te worden in alle opzichten.
Systematisch weigert men de samenwerking met supporters aan te gaan, ook al laten die in alle opzichten zien wel die kwaliteit te leveren en de band met Het Legioen te hebben. Supportersinitiatieven worden arrogant van tafel geveegd, want als Feyenoord twee euro kan verdienen maar een ander verdiend er ook één euro aan, dan gaat het feest niet door. Want zo is het, liever niets verdienen dan het succes delen. Kansen laten liggen in plaats van kansen benutten. Zo huurt men liever een duur eventbureau uit ‘Neerlands grootste poel des verderfs’ in, dan gebruik te maken van je eigen professionele achterban om vervolgens al jaren met zo’n slap aftreksel aan te komen wat de naam Open Dag draagt. En dat noemt zich een professionele bedrijfsvoering. Het Geen Woorden Maar Daden is ver te zoeken.
En het argument dat De Kuip “op” is, het maximum is bereikt, gaat vanaf nu (al ging dat altijd al niet op) niet meer op hé Gudde en Van Merwijk. Want hiermee heeft de club eens te meer aangetoond dat men intern niet de kwaliteit heeft om Feyenoord en De Kuip optimaal te exploiteren. Waar men aan merchandising en commercie al enorme kansen laat liggen, laat Feyenoord met De Kuip nog een veelvoud van dat aan kansen liggen! (lees: horeca exploitatie, businessexploitatie, supportersbinding, events, Open Dag, enzovoort). En zo kunnen we nog wel even doorgaan met voorbeelden noemen, easy (da’s Engels)!
Aangezien men in het Maasgebouw altijd steevast meeleest op LN en wij ook de beroerdste niet zijn stellen we ons richting Feyenoord uiterst behulpzaam op. Er vanuit gaande dat er nu wel een aantal mensen zijn wakker geworden in het Maasgebouw kan Feyenoord bij ons terecht inzake het aandragen van geschikte kandidaten voor posities binnen de merchandising-afdeling. Professionele, goed opgeleide mensen met een hart voor de club, een gezicht binnen de achterban en in het bezit van een goed netwerk.
Wij zien de reactie uit het Maasgebouw graag tegemoet. Alvast dank!
eacties
Stefan Dekkers op Facebook
Wat een drama….
Leo Jaspers op Facebook
Dit is niet erger … Dit is verschrikkelijk !!!!!
andre
LEGI OEN hahahahaha
Jan Peuijn op Facebook
Ziet er toch niet uit
Dylan Boet op Facebook
Is het raar als ik zeg dat het er niet verkeerd uitziet 😉
Weske Van Der Wal op Facebook
wel een blunder maar ik vind de jas eigenlijk best wel vett
Flori
Ik voel me belazerd, ik voel me bedonderd, ik stop er mee, Als ik kijk wat directies verdienen, als ik kijk wat TV commutatoren verdienen, en als ik kijk wat speler verdienen, hier liggen de bergen met geld, hier gaat mede de wereld aan kapot, ’t Is een grote flop.
Rob Eliens
Niemand zal toch zo’n oen zijn om dit product te kopen he direct ontslaan die gozer
Wilbert Gartsen op Facebook
de directie stopt geld in hun zak en dan komen ze met dit ontwerp schandalig