
Bezoekers van de wedstrijd Feyenoord – PSV van aanstaande zondag kunnen voor het eerst de nieuwe megadoeken zien die afgelopen week door Feyenoords hoofdsponsor Opel zijn opgehangen aan De Kuip.
De vier grote doeken weerspiegelen de dynamiek van Feyenoord en de sportieve relatie met de hoofdsponsor.
De vier visuals hangen elk op een hoek van het stadion. Het gaat om afbeeldingen van tien bij tien meter waarop passie, heroïek en zegeviering tot uiting komen en waarmee in feite de beleving en de sfeer van binnenin De Kuip naar buiten gebracht worden. Uiteraard staan Feyenoord-spelers centraal op de stadiondoeken, die een vierluik vormen. Voorbereiding (kopduel), afronding (doelpoging) en zegeviering worden door drie van de doeken gevisualiseerd; het vierde doek is gereserveerd voor de beleving door de Feyenoord-supporter.
De beelden zijn in de afgelopen weken geschoten door de internationale topfotograaf Ruud Baan, zelf Rotterdammer én Feyenoord-aanhanger. Hij heeft inmiddels een indrukwekkend portfolio opgebouwd, met prachtig beeldmateriaal van wereldberoemde voetbaliconen, zoals Real Madrid-speler Ronaldo. De prachtige resultaten van zijn inspanningen zullen vanaf het aanstaande weekend zorgen voor een sportieve en vooral fraaie metamorfose van De Kuip. De doeken blijven gedurende een langere periode hangen.
Bekijk in de fotogalerij alvast alle vier de doeken van Opel.