
De commercial van Olli heeft donderdagavond de Gouden Loeki, de prijs voor de beste televisiecommercial van het jaar, gewonnen. Dat is bekend geworden tijdens een live televisie-uitzending vanuit de Gashouder in Amsterdam. Olli, de commercial waarmee a.s.r. een steuntje in de rug gaf aan Diergaarde Blijdorp, kreeg de meeste stemmen van het publiek en liet daarmee de reclames van Volkswagen, Gamma, FrieslandCampina en Toyota achter zich.
Direct na de lancering na de winterstop van vorig seizoen werd de populariteit van de commercial met Giovanni van Bronckhorst en Olli in de hoofdrol duidelijk. De reclame werd nog op dezelfde dag getoond in uitzendingen van onder meer Studio Sport en Voetbal International.
Aan het begin van deze maand maakte Blijdorp-directeur Marc Damen de balans op. Hij keek terug op een jaar waarin meer dan 100.000 Olli’s werden verkocht in de diergaarde. Het bezoekersaantal liet een stijging zien van 50.000 – 75.000 bezoekers ten opzichte van 2012.