Ook Graziano Pellè, Jordy Clasie en Ronald Graafland konden rekenen op veel aandacht van met name de jongste supporters. Het drietal was in de persruimte van het stadion aangeschoven voor de eerste persconferentie van de dag en nam alle tijd om de vragen van de kinderen te beantwoorden. Vanuit de volle zaal kwam onder meer de vraag hoe de spelers zich in de bus op weg naar een uitwedstrijd voorbereiden. Terwijl Pellè aangaf dat hij dan meestal contact heeft met zijn familie in Italië en naar muziek luistert, vertelde Graafland lachend dat hij gedurende de hele busrit naar verhalen van zijn buurman Daryl Janmaat luistert.
Een andere plek waar spelers rondom het stadion aanwezig waren, was het glazen huis van waaruit RTV Rijnmond een live radio-uitzending verzorgde. Het jonge viertal Matthew Steenvoorden, Elvis Manu, Joey Sleegers en Jordy van Deelen vertelde daarin onder meer zeer uit te kijken naar de helikoptervlucht die zij later op de dag zullen gaan maken.
Voor bezoekers die hun weg vervolgden rondom het stadion, waar het kort na het opengaan van de poorten al snel gezellig druk werd, was er meer dan genoeg te beleven. Zo bood hoofdsponsor Opel supporters de mogelijkheid om een groot doek te voorzien van een eigen handtekening en te abseilen vanaf het stadion, terwijl sponsor DrukwerkMAX voor vermaak zorgde met een zogeheten wervelwind activiteit. Kinderen moesten daarbij zoveel mogelijk rode balletjes verzamelen, waarbij mooie prijzen te winnen waren.
Uiteraard stond er in en rondom De Kuip ook een groot aantal stands opgebouwd waarin officiële clubartikelen verkrijgbaar waren. Onder meer het nieuwe thuisshirt, dat een dag eerder in de verkoop was gegaan, was populair onder de supporters, die aan het begin van de middag langzaam hun plaatsje in de warme zon opzochten om niets van het binnenprogramma te hoeven missen.